Dôvodom pádu mosta neboli nedávne povodne, ale oceľové laná

V piatok 30. októbra po deviatej hodine večera sa zrútila časť mosta medzi Kysakom a Veľkou Lodinou. Nikto sa našťastie nad mostom ani pod ním v čase pádu nenachádzal. Správa ciest KSK ho totiž pri mimoriadnej obhliadke uzatvorila ešte 11. augusta tohto roku.

Príčinou zrútenia mosta boli oceľové laná, ktoré konštrukciu držali. Tie však povolili a most spadol priamo do rieky. Kraj už spustil procesy, ktoré majú viesť k odstráneniu vyše 200 ton sutín a rekonštrukcii mosta.

Po zbúraní mosta do 30 dní od podpisu zmluvy tu chcú osadiť dočasné mostné provizórium, ktoré má dodať Správa štátnych hmotných rezerv SR.

KSK má v správe 660 mostov, počas mimoriadnych kontrol za posledný rok sa zistil nevyhovujúci stav u viacerých z nich.

Začiatok realizácie nového mosta medzi Kysakom a Veľkou Lodinou vidí kraj odhadom na jar roku 2021, dokončený by mohol byť na jeseň. Náklady na rekonštrukciu bude hradiť Košický samosprávny kraj zo svojho rozpočtu, stáť by mali približne 1 500 000 eur. Viac sa dozviete v reportáži

Komentáre