Počítačové hry ako budúcnosť mladých

Počuli ste už o e-gamingu? Ide o profesionálne hranie počítačových hier. A čudovali by ste sa, ale zarábajú si ním aj košickí stredoškoláci. Hranie počítačových hier už dávno nie je len zábavou detí či teenagerov.
Keby sme zrátali výnosy z hudobného, filmového a športového priemyslu tak to stále bude menej ako výnosy z priemyslu herného. Popularita tohto sektora stále rastie. ,, Bavíme sa naozaj o obrovských peniazoch, ktoré sa v tomto segmente točia. Samozrejme to priťahuje množstvo ľudí a je to populárne.“ prezradil herný vývojár Peter Nagy.
Vo svete sa konajú obrovské e-športové udalosti. Tak, ako si na štadión môžete prísť pozrieť hokejový zápas, tak si môžete prísť pozrieť turnaj v e- gamingu. Na takéto akcie sú štadióny vypredané niekoľko dní vopred . Ľudia sa jednoducho chcú prísť pozrieť na hráčov, ktorí pred nimi hrajú počítačové hry. Uvažuje sa aj o tom, že nejaké e-športy sa prenesú do olympijských hier.
Košičan Milan začal hrať hry vo svojich ôsmich rokoch. Dnes je v maturitnom ročníku a súťažným gamingom si dokázal zarobiť vlastné peniaze. ,, K tomu profesionálnemu gamingu som sa dostal okolo roku 2013, kedy môj kamarát povedal, že existuje nejaká súťaž v Košiciach, kde môžeme vyhrať peniaze za hranie hry. Tak sme to skúsili, podarilo sa nám to vyhrať a odvtedy sme vlastne pokračovali ďalej a ďalej.“
E-gaming má svoje pozitíva – dokáže zlepšovať analytické myslenie, trpezlivosť či pohotové reagovanie pri vzniku problémov. Takisto ale môže mať aj zlý vplyv. ,, Keďže sme hrali 24/7 ja už som mal pocuchané nervy z toho lebo sme trénovali no nič nám nevychádzalo, stále sme prehrávali. Už som začínal vrieskať. Potom som prišiel do školy a bol som na každého nervózny, úplne podráždený ako keby som mal migrénu celý deň. takže určite sa to môže odraziť aj na mentálnom zdraví.“ zhodnotil Milan.
Nervozita ale nie je jediný negatívny príznak, ktorý môže človek nadmerným hraním získať. ,,Zvykneme si na to, že potrebujeme dosiahnuť nejký cieľ lsťou alebo takým strategickým myslením aby sme toho druhého človeka porazili. A to sa potom prenáša aj do skutočného správania.“ opísala negatívne vplyvy klinická psychologička Jana Maliňáková.
Aj tu teda platí pravidlo, že všetkého veľa škodí. Gaming je však v dnešnej dobe fenoménom. Oslovuje najmä mladšie generácie no piemerný vek hráča je aktuálne 30 rokov. Odborníci tvrdia, že počítačové hry netreba považovať za niečo podradné, ale skôr za niečo, čo dokáže vybudovať pozitívny vzťah k technológiám a rozhodnúť tak o smerovaní človeka v budúcnosti.

Komentáre